FamilyClemen.reismee.nl

NL 29-07-2012 t/m 05-08-2012

Zondag 29 Juli

Ik ben al vroeg wakker.... Vandaag ga ik op vakantie!

Papa kookt de eitjes en maakt verse jus d'orange en mama gaat naar Larochette om broodjes te halen. We ontbijten lekker en dan ga ik de douche in. Alles ingepakt en klaar om te vertrekken.

Na even zoeken op de tomtom hebben we dan eindelijk de bestemming gevonden: Frankfurt-Hahn, ik kom eraan!

Op het vliegveld checken we in en dan gaan papa en ik een broodje eten. Daarna een dikke knuffel en ik ga maar door de douane. Ik ben echt vroeg, de ruimte is klein, maar ik moet lopen, in beweging blijven.... De Tax-free zeker 5x bekeken, koop maar een pakkie kauwgom. Dan ga ik toch maar even zitten. Algauw komt er een Luxemburgse dame met haar kleinkind naast me zitten. We kletsen wat en dan komt de grondstewardes en kunnen we langzaam maar zeker door de laatste kontrole. Mijn plaats is gereserveerd dus heb ik geen haast om als eerste naar binnen te kunnen.

Eenmaal in het vliegtuig, merk ik dat ik alleen in de eerste rij zit en ga algauw bij het raampje zitten. Blijft mooi om de wolken van boven te bekijken hoor! Ik luister muziek en voor ik het in de gaten heb, wordt de landing ingezet.

Girona.... eindelijk de jongens en Pitti weer zien. Ik ga gauw naar binnen en als de deuren open gaan, zie ik ze al staan! Waar blijft die koffer!!! Eindelijk, kussen en knuffelen!

Dan rijden we naar de camping 'El Vedado'. We installeren ons en de kinderen hebben veel te vertellen. Lekker weer samen!

Maandag 30 juli

Ik sta op tijd op... de eerste nacht is nooit om naar huis te schrijven, maar weet dat het went. Wassen, ontbijten en naar de bus. Op naar Barcelona! Pitti en ik hebben veel voor met ze. We merken algauw dat dat niet gaat lukken. De kleintjes zijn te klein voor de grote stad. We passen het programma aan. Voor hen is Barcelona..... het stadion! Dus na de sagrale Familia met de hop-on, hop-off bus naar het stadion. Daar genieten ze! Antonie heeft het moeilijk om de juiste FC Barca bal uit te zoeken en Luc verheugt zich op zijn nieuwe tricot met zijn naam erop. Mara besluit dat ze hier niets wil.... en komt later aan haar trekken in de desigual winkel. Na het hardrock-café, de Ramblas, een paar kleine steegjes en een terrasje, klimmen we weer in de bus, om zo nog een paar indrukken op te doen. Het is te warm en teveel van de kleintjes gevraagd om meer te gaan bezichtigen. Uiteindelijk lopen we van Columbus etrug over de Ramblas naar onze bushalte en om 22.15 zijn we weer op de camping. Het was me het dagje wel! Uitgeteld vallen we allemaal om!

Dinsdag 31 Juli

Uitslapen! Dat kunnen ze! Om 9.30 sta ik echt op hoor! En jullie dus ook! We gaan niet meer terug naar Barcelona. Vandaag wassen we! Pitti haalt alle bedden af en 45 Minuten later kunnen we ze al ophangen. De was droogt bijna sneller dan wij ophangen kunnen. De jongens gaan naar het zwembad, waar ik later ook verkoeling zoek. Het is te warm! Ik ben hier nog niet aan gewend. Langzaam kom ik in het vakantie rythme.

Woensdag 1 Augustus

Nog zo'n heerlijk luie dag! Zwembad, beetje haken, terrasje. Op het terras zetten we Luc's versie tot vandaag op de Reismee. Zonnetje probeer ik te vermijden. 's Avonds merk ik dat dat niet gelukt is, mijn schouders gloeien en ga een BH-loze avond in. We zitten nog heerlijk buiten en doen een spelletje. Morgen gaan we door naar Pals..... Ben benieuwd!

Donderdag 2 Augustus

Na het ontbijt pakken we op ons gemakkie in. Pitti helpt de overburen nog hun caravan recht zetten. Ze zijn gisteren aangekomen, hun mercedes op een takelwagen, de caravan erachter. Ze wisten niet waar ze waren, waren op weg naar Frankrijk terug en kregen pech met hun auto. Zijn op deze camping gedropt en wachten tot de auto weer gerepareerd is. Ze zijn een beetje verloren... Hoe ze vannacht geslapen hebben, wil il niet weten.... de caravan staat schot en scheef. Dus helpt Pitti hen de caravan weer enigzins recht te zetten. De man lijkt me aan het dementeren. De vrouw is nog fit. Als de caravan staat, verontschuldigen ze zich en bedanken Pitti en de jongens voor hun hulp.

Daarna vertrekken wij richting Pals. Het is slechts 132 KM, maar de TomTom geeft aan dat we daar 2 uur over gaan doen. Natuurlijk zijn we sneller! Aangekomen op de camping 'Playa Brava', gaan we een plaats zoeken. Deze camping is groot! Een plekkie in de schaduw alstublieft!

We zien nog twee Luxemburgse auto's op de hele camping. Die enen is van de Familie Jemming, met wie wij afgesproken hebben hier. De andere is van Akke, die werkt in Larochette op het kinderdagverblijf..... 90% van de gasten zijn nederlands! Met frituurpannen, ovens en ijsmachines.... nog nooit zoiets gezien!

S'Avonds eten we bij en met de familie Jemming. Sandra, Luc en ik gaan afwassen, terwijl de kinderen een ijsje gaan kopen. Naast ons staan een paar meisjes met hun afwas. Maar ze doen niks.... Het blijkt dat Luc hun afwasborstel gepakt heeft! Als Luc aftaait nadat hij ziet dat er nog een teiltje afwas staat, staan we er alleen voor. We sorteren onze vaat direkt in de juiste teiltjes op de grond. Dan komt er een man met een bak water... struikelt en .... al het water uit zijn bak valt in onze schone, droge vaat! Hij en zijn buurman helpen ons vervolgens alles nog een keer af tedrogen, maar gelachen hebben we wel!

Vrijdag 3 Augustus

Onze camping ligt aan de zee, het strand is afgezet voor alleen de campinggasten. Naast de camping loopt een soort kanaal, diat is een bewateringssysteem voor het rijstveld dat daar weer naast ligt....

Door het kanaal kom je ook bij de zee. Volg je me nog?

o.k., wij gaan naar zee.... grote Luc, onze Luc, Sebastian (11), Philippe(7), Mara en Daniel(2) gaan met de roeiboot direkt door het kanaal. Ze nemen ooknog mee: een grote zwemband, 1 luchtbed, 2 kleine opblaasbootjes en 2 tasssen! Sandra, Pitti, Antonie en ik gaan te voet over het strand, door de duinen naar het strandje aan het kanaal. Het is warm...ik zweet al van niks doen! Eenmaal aangekomen zien we dat de naderen ook al daar zijn. We zitten bij de uitmonding van het kanaal in de zee. Dat is veiliger, het water is daar niet zo diep en het is zoet. Er waait een heerlijk windje, dat maakt dat de zon nog gevaarlijker is. Het water is heerlijk en zorgt voor de nodige verkoeling. Ai, dit is lekker!

Terug gaan Daniel, Philippe, Antonie en Mara met ons mee. Philippe, Daniel en Mara hebben geen crocsen aan. Het zand is warm. Antonie geeft Philippe 1 crocs van hem, Daniel zit op Sandra's nek, Mara verbrandt haar voeten! Dus geef ik Mara de crocsen van Luc: maat 29 loopt in crocsen maat 47! Dan roepen de knullen dat het te warm is... dus geef ik hen mijn crocsen, wat een beeld! En dan... verbrand ik mijn voeten! Dus neemt Pitti Mara op zijn nek en doe ik Luc's crocsen aan. En zo komen we dan uiteindelijk weer bij de camper terug! Wat een avontuur!

's Middags gaat Pitti met grote Luc boodschappen doen, de kinderen gaan naar het zwembad en Sandra enik zitten lekker te kletsen. De mannen brengen gebraden kip mee terug, wat met rijst, pasta en sla een heerlijk maaltje wordt! We zitten nog tot laat buiten...

Zaterdag 4 augustus

Bijna een week onderweg! Voelt als langer! Vandaag probeert Pitti de kraan te repareren (drupt water langs), kijkt Luc naar zijn luchtbed (loopt lucht uit), ga ik met de kinderen naar het zwembad. Wat een menigte! Er is aquajogging! Het zwembad lijkt wel een mierehoop! Van zwemmen kan hier geen sprake zijn! Wat een mensen... en alles hopst en springt mee! Groot, klein, oud, jong, man, vrouw.... behalve Carolien! Ik heb ogen te kort om mijn kinderen in de gaten te houden. Ik doe nog een poging Antonie te leren zwemmen, maar dat is hier ook geen doen! Genoeg! Eruit! Ik ga douchen en de schwaduw in! Vanmiddag gaan we een ijsje eten!

's Avonds gaan we met z'n allen eten op het terras. Om 8 uur is er kinderdiscp. Het verbaast me eigenlijk niet om daar weer dezelfde liedjes te horen, die we de laatste jaren op elke camping met kinderdisco en zelfs in het resort in Egypte gehoord hebben. Dezelfde pasjes, dezelfde grimassen en animateuren met hetzelfde enthousiasme! Na hde kinderdisco maken de animateuren plaats voor een band. Zaterdagavond = live music!

Na het eten en natafelen gaan we richting camper. Luc blaast z'n nieuwe luchtbed op, de kinderen verdwijnen hun bed in en wij zitten nog even buiten. Let's call it a day! Ik lees nog zolang totdat de band ophoudt met spelen en denk met gemengde gevoelens aan de klein en fijn campings van de acsi....

Zondag 5 Augustus

Risette is jarig! Gefeliciteerd! Wij zijn vandaag 17 jaar verloofd, ook alweer een tijdje stel ik vast... Luc vraagt wie er dan allemaal op ons feestje waren en zo komen er een hoop herinneringen naar boven... de met w.c.-papier versierde caravan, Jaco, die voor het eerst weer alleen kon genieten, Gino die dronken was, Pitti's oma die haar 70 ste verjaardag dezelfde dag vierde, etc.

Mijn zonne-allergie brandt behoorlijk, blijf weer uit de zon! Zo word ik nooit bruin! 's Middags gaan Pitti en ik met de kinderen naar het zwembad. Wij gaan lekker op het terras (uit de zon) zitten en zij amuseren zich in het zwembad.

Luc kookt vanavond voor ons. Kipstukjes met heel veel groente uit de wok... mmh, verheug me er nu al op!

Reacties

Reacties

toesjoeranroet

Heerlijk om te lezen Caro. Fijn dat jullie zoveel plezier hebben. Hier gaat het prima. Opa is hondenfluisteraar geworden. Willem, Koos en Arie gaan uitstekend met elkaar. Vanavond gaan we dan maar een borrel drinken bij Piet en Risette op haar verjaardag.
Vandaag met onze honden weer via Mesembourg naar de Birkelt gewandeld. Onze conditie wordt met de twee dagen beter. Liset en haar mannen zijn vandaag op weg naar huis. Anke is al weer veilig thuis. Blijk ik toch een kloek te zijn, die haar jong bij elkaar en veilig thuis il zien. Dikke kus en geniet maar lekker met zijn ijfjes

Ans

En.......Harold en ik kennen elkaar 20 jaar vandaag!!!
Veel plezier!!!

Anke

Hoi Lieffie, inderdaad wij zijn ook weer thuis, lekker gehad en morgen weer aan het werk!!
Geniet er maar lekker van!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!