FamilyClemen.reismee.nl

NL 06-08-2012 t/m 11-08-2012

Maandag 6 Augustus

Alweer maandag, ik raak een beetje in de war.... de dagen vliegen om, heb geen besef van tijd.

Vanmorgen gaan we naar de markt in Torrella. Het is bewolkt en het regent zelfs een beetje. Sandra rijdt, Pitti, Luc, Sebastian en ik gaan mee. Wij rijden op tijd weg en als wenaar huis gaan begrijp ik waarom. Er staat file in alle richtingen om het dorp in te komen! Een leuke markt hoor! We vinden natuurlijk een hoop hebbedingetjes en 'verliezen' 2 net gekochte sloffen sigaretten. Misschien dan toch maar stoppen.... We kopen nog 5 nieuwe zwemhanddoeken, geweldig bont, vrolijk en groot! Dan zoeken we nog een fietswinkel, want Sabdra moet nieuwe banden voor Luc's wielrenfiets meebrengen. Dan gaan we weer naar de camping terug. Het weer is inmiddels aardig opgeknapt en het is weer warm!

Luc Jemming is met de kinderen zwemmen. S'Ochtends hebben ze spelletjes gedaan en daarna waren ze fietsen door de rijstvelden. Ook zij hadden een leuke dag gehad. Mara en Antonie zijn blij met hun nieuwe spullen. Antonie heeft een handdoek van FC Barcalona gekregen, Mara een van Hello Kitty. Antonie krijgt ook nog een nieuwe hoes voor zijn I-pod en Mara is blij met de nagellak en haarbanden.

S'Avonds maakt Luc Paella voor ons allemaal. Met een hoop verse vis, schaaldieren en vlees. Lekker hoor! Onze Luc heeft pech, want hij vindt dit niet lekker en moet het doen met een borsje rijst vanavond....

Dinsdag 7 Augustus

De Jongens fietsen heen en weer, gaan dan weer effe zwemmen, dan naar de speelplaats meisjes pesten.... kortom zijn bezig. Ik was vandaag een beetje en blijf nog steeds uit de zon. S'Middags gaat iedereen naar het strand. Luc en ik blijven hier, we wassen af en gaan dan liggen. Ik lees..... ben blij met de boeken die ik van Ton heb gekregen voor op de I-Pad! Wat een keus, heerlijk!

's Avonds eten we de rest Paella en onze Luc bakt pannekoeken voor de kinderen. Natuurlijk krijgen wij er ook 1 of 2... ze smaken echt goed!

Na het eten boeken we online tickets voor de Nautilus en halve submarine. Een boot met een glazen bodem. Dat gaan we morgen doen. Ik hoop dat dit gelukt is, mijn spaans is niet meer dat wat het was. De datum saat op 01-01-1970..... We schrijven het referentienummer op en hopen het beste... We zullen het morgen wel zien!

Woensdag 8 Augustus

En weer een dag zon... Na het douchen smeert Pitti me goed in met zonnecrème factor 50. We gaan het vandaag maar weer proberen. Als ik nog een kopje koffie ga pakken voor Pitti en mezelf, merk ik dat mijn telefoon overgaat. Nautilus.... of wij gereserveerd hadden voor morgen of vandaag...? Si, today! At 4 o'clock? Si!

We rijden op tijd weg naar l'Estartit. Het is overal verboden om campers te parkeren... wat nu? Pitti rijdt helemaal door naar het einde van de boulevard en parkeert de camper daat op een busparking. Dan maar daar! Een plek van een daalder hoor! Als we staan te wchten op de familie Jemming komt er een politieauto aan. Die blijft staan bij onze camper... spannend... we doen net alsof we en niet bij horen en observeren van een afstandje. Er schijnt niets te gebeuren. Dus op naar de boot!

We varen de haven uit richting de Medes-eilanden, dit is een natuurreservaat... zeggen ze. Er liggen een heleboel bootjes voor anker. Mensen zwemmen in de zee, liggen er te zonnen, dus met dat natuurreservaat moet je maar met een korreltje zout nemen. We mogen de 'kelder' van de boot in, waar je je waant in een omgekeerd aquarium. De visssen komen naar ons kijken. We moeten niet zo interessant zijn want de in de folder 'beloofde' vissen, laten zich niet zien.

Daarna krijgen we nog de gelegenheid om een duik te nemen. Hier profiteert Luc van. Hij vindt het heerlijk. Voor Mara en Antonie is dit echt te gevaarlijk. De golven zijn behoorlijken het water is echt koud!

Na de boottocht lopen we de boulevard af, kijken in de winkeltjes en ik krijg van Pitti een nieuwe Pandora. Daarna gaan we eten. Pitti heeft een bord vis waar je 'U' tegen zegt en geniet daar echt van! Nog een ijsje onderweg terug naar de camper en dan is het de grote vraag bekeuring of niet? Nee dus, alles staat er nog, geen wielklem, geen bekeuring, niets! Pfff! Dat is een opluchting!

Donderdag 9 augustus

Onze laatste dag, besluiten we 's morgens, morgen gaan we verder. Luc wil heel graag naar Inek en Wiebe, wij eigenlijk ook. We bellen met de vraag of we welkom zijn.... natuurlijk! Wat lief, wat heerlijk!

Luc gaat nog kanoen met Luc, Sebastiaan en Philippe. Wij ruimen, doen nog een wasje, gaan betalen, boodschappen doen, etc. 's Middags gaan we naar het zwembad, waar de hele middag veel schik hebben.

Pitti kookt 's avonds voor ons allemaal. Verse worst met pasta, sla en mosterdsaus. Smullen maar!

Vrijdag 10 augustus

De wekker gaat om 7.00 uur, nog effe lekker draaien en dan toch maar opstaan. Vandaag gaan we rijden. 1 Week lang was de costa brava ons thuis, het wordt tijd voor verandering! De GPS stellen we in op Castelsagrat: 416 km/6.30 uur rijden. We gaan ervoor!

Het gaat prima onder weg, we zijn om 15 uur in Ouillet. We hebben zelfs al boodschappen gedaan in Valence d'agen. Ik hoop op wat afkoeling. Het tegendeel is waar: het is hier 36°.

Na een warm welkom met dikke knuffels duiken we het zwembad in. Sandra, Mariek, Mila en Birte zijn er ook. Het voelt als 6 jaar geleden, gezellig, warm, eerlijk en vertrouwd en toch hebben we elkaar 6 jaar niet gezien!

S'Avonds als de kinderen slapen, kletsen we heerlijk bij. Als we naar bed gaan, blijkt het 2.30 uur te zijn! Time flies!

Zaterdag 11 augustus

Het wordt weer een warme dag. We zoeken een plaatsje achter de cabane in de schwaduw, dicht bij het zwembad. De kinderen spelen leuk met elkaar. Antonie en Mila willen vooral erg hun best doen voor elkaar en vertonen gedrag wat wij alle 4 nog niet eerder van onze kinderen gezien hebben....dit is grappig! 's Middags pick-nicken we ook samen inde schwaduw. Wiebe was ondertussen vrienden ophalen op het vliegveld in Toulouse en Inek en Luc doen samen boodschappen. Later in de middag spelen Mariek en Wiebe gitaar en de meiden treden op, ze dansen dat het een lieve lust is!

's Avonds eten we allemaal samen. Pitti bakt aardappeltjes en hamburgers, Inek kookt bonen en maakt sla. Het is weer een heerlijke maaltijd.

Mara gaat bij de meisjes slapen vanavond, dat is even spannend.... maar al gauw is het ook in die slaapkamer rustig! Luc duikt met Antonie de camper in en dan hebben we het rijk alleen. Met een lekker koele fles douceur klinken we de avond uit!