FamilyClemen.reismee.nl

2e week paasvakantie 2012

Eindelijk vind ik effe tijd jullie op z'n Nederlands bij te praten. Luc is druk geweest met de Luxemburdgse versie waardoor de laptop vaak bezet was. Nu de laptop het niet meer doet.... (schijnt vanmiddag gesneuveld te zijn), merk ik dat ik ook via mijn laptop kan schrijven. 9 april, 2e paasdag, we gaan Italie verlaten, richting Fankrijk. Het is niet alleen lekker rustig op de weg, maar zo zijn ook ale winkels in Italie dicht.... O ja, het is een feestdag! Maar onze koelkast is zo goed als ... Leeg! Het is byzonder mooi onderweg, veel groen, bloemen, kassen, ferrari's ( bij Mnaco), tunnels en bergen, .... Kortom, Pitti en ik genieten van de weg en de omgeving, de kinderen spelen nog steeds nintendo en ruzien vrolijk verder! Luc heeft een camping uitgezocht boven Montelimar en daar rijden we heen. De camping ligt erg mooi, met een prachtig uitzicht. Bovendien is er een overdekt zwembadje en wifi. Hier gaan we een paar nachten blijven. 10 april, dinsdag, we gaan erop uit. We zijn al te aat om naar een markt te gaan, dus we rijden richting Montelimar, bezoeken een krokodillenfarm en een nougatmuseum/ winkel. Het is een leuke dag geweeest en gaan moe maar voldaan naar bed. We besluiten morgen naar Die te gaan en vandaaruit verder te reizen. 11 april, woensdag, na het ontbijt inpakken en wegwezen! De weg naar Die is mooi, we zien dat et annacht gesneeuwd heeft op de toppen van de bergen en dat doet me denken aan onze vakantie vroegerin Gap, waar ik met mijn vader, moeder en zusjes in de korte broek in de sneeuw stonden. Dus... Ik wil sneeuw zien vandaag! De markt in Die isleuk. We kopen brood, likeur, koekjes, bijenwaskrijt en lunchen dan in de camper. De jongens willen steeds op terrssen, restaurants, etc. En begrijpen dat maar slecht dat i k steeds in decamper wil eten en drinken. Dan zoek ik in de grote Michelingids een leuke route over een colletje, kijk mijn man lief aan... En dan rijden we.... Door bergen, zo mooi! Naar de sneeuw... Geweldig! Adembenemend! Naar Romans, een stad waar een groot outletcentrum zit. Ik bereid Luc eropvoor dat we morgen nieuwe broeken gaan kopen. Vlakbij Romans komen we op een leuke camping, we spelen midgetgolf samen en de kinderen kunnen lekker rondfietsen. Het weer is niet meer zo geweldig en dat drijft ons bijtijds de camper in. 12 april.... Winkelen Lies! Goed geslaagd! Ai, dat is lekker! Iedereen blij! We rijden nog een goed stuk naar boven toe, richting Maçon, zoeken een campig, die is dicht, jammer. Dat brengt ons dat per ongeluk op de camping "Ripettes" , erg leuk en klein. Morgen verder richting huis. Vrijdag de 13e..... Brengt ons naar Luxeuil les bains. 'S middags wandelen we ( zonder Luc) naar het stadje, wat een beetje tegenvalt, maar goed... We pakken een terrasje, drinken een cappucino en kopen nog brod voor morgen. Dan terug op de camping pak ik een glaasje wijn en schrijf mijn verslag af, Pitti kijkt T.V. en jongens tekenen en spelen buiten. Morgen naar huis, ook weer lekker. Maandag alles weer werken en naar school..... En zo hoort het ook!

Reacties

Reacties

Monique

Hallo Carolien, Ineke an ech, sinn nach an der Bretagne zu Carnac, sorry muss auf Deutsch weiter machen, schreibe mit meinem Tab und habe Spracherkennung an. also Gestern waren wir auf dir presse' île du quiberon Wandern! Herrliche Wanderungen!
Für Euch gute Zurückreise. Knuffel
Danke dass ich euch einen Teil begleiten konnte;-))

Carolien

Wenschen iech 2 nach vill Pleséier zesummen! Mir fueren Muer Heem, hunet erem hannent eis! Schecken ech 2 een dikke knuffel! A mercu dass de so flott mat eis "matgereest" hues.

Liset

Klinkt allemaal erg gezellig!! Twee weken vliegen om, tijd om weer naar huis te gaan.
Doe voorzichtig en een dikke kus!!!

jacolien

Was leuk om jullie te volgen, waar gaat de volgende reis naartoe? kus jaco

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!