FamilyClemen.reismee.nl

Italië NL

Zondag 1 april

Na een heerlijk weekendje Leerdam en de nodige 1 april grapjes, rijden we zondag tegen 12 weg. Richting Italië. We zien wel hoe ver we vandaag komen. We besluiten net onder Karlsruhe een camperplaats te zoeken en belanden in Kandel. Luc heeft de plaats uit het boek gezocht en moet goed zijn.... Nou dat viel vies tegen. Veel vergane glorie en wat overblijft van wat eens een mooie camperplaats was, is een parkeerterrein bij een kippeboer. Maar goed, we kunnen er slapen en krijgen ook nog wat te eten. Allemaal schnitzel met frieten en waterige sla. We kijken daarna nog een film van Winny the Pooh en gaan met tijd slapen.

Maandag 2 april

Na lekker ontbeten te hebben, rijden we weer. De navigatie staat op Basel en daarna op Milaan. We kopen op het laatste tankstation in Duitsland een vignette, wat broodjes en een koffiezetapparaat op 12 volt. Dan gaan we Zwitserland in... wat mooi! Al gauw duiken de eerste bergen met sneeuw op. Pitti en ik genieten van het uitzicht, de jongens zijn druk met hun nintendo's. We zien mensen skien, de zon schijnt en het is 19 graden. We rijden door de st. Bernardtunnel en zijn langer in Zwitserland dan we verwacht hadden. Zwitserland trekt nog een behoorlijke punt door Italië in. Pitti heeft een camping in Ponta Tresa uitgezocht en dat ligt echt net over de grens in Italië aan het meer van Locarno. Het weer is inmiddels wat minder geworden. We eten pasta met spaghetti's saus, nog van thuis meegnomen en maken daarna een wandelingetje langs het meertje. Als het begint te regenen gaan we naar binnen en kijken nog een filmpje.

Dinsdag 3 april

Antonie en Luc gaan op de fiets naar de bakker. Ze brengen heerlijk brood en lekker croissantjes mee. Als we afgewassen en opgeruimd hebben, gaat de reis verder. Richting Milaan.... Die Italianen rijden echt beroerd, ik ben blij dat Pitti het stuur weer overgenomen heeft! We willen het stadion van AC Milaan bekijken en ik wil de Dom zien. Verder ben ik benieuwd naar alle Milanese modewinkels! Algauw rijden we het parkeerterrein van het stadion op, wat een gigantisch gebouw. We parkeren de camper en doen een museum + tour! Dan hoeren en zien we dat AC Milaan en Intermilaan een stadion delen. De rondleiding is echt leuk! We maken een hoop foto's en Pitti windt zich op over het feit dat Berlusconi de voorzitter blijkt te zijn van AC Milaan.

De rest van de dag rijden we rond... De eerste camperplaats bestaat niet meer.... dan maar het centrum in met camper! Pitti denkt dat hij die overal kwijt kan.... dus niet. We zoeken het VVV,.... tevergeefs! Maar we komen tot op het domplein met de camper! Daar halen Luc en ik wat informatie over Milaan en een lekker ijsje voor iedereen. Dan gaan we weer op zoek naar de volgende camperplaats, die bevalt me niet! Dan toch maar weer terug Milaan in naar een camping, daar blijven. Morgen pakken we het openbaar vervoer om Milaan in te gaan. Ben benieuwd!

Woensdag 4 april

Lekker geslapen, ontbijtje en dan weg... We zoeken de bushalte en de kiosk om een kaartje te kopen. Na effe zoeken hebben we alles. Vol goede moed de bus in en daarna de metro in. Lijn 1 brengt ons op het Domplein.... een fantastische dom, een geweldig groot plein en duiven.... Eerst maar een bakkie doen, 2 cappucino, 1 latte machiato en 1 cola (moeten ze maar delen, kost 6 euro), maakt een totaal van 21.50 euro. Dat is effe slikken...Pitti drinkt zelfs de laatste slok op die de kinderen laten staan, onder het motto 'is betaald'. J Dan gaan we de dom in en dat is echt de moeite waard, jullie weten dat ik gek op kerken ben, maar deze is ook echt mooi. Op de dom op het st. Petersplein en de kathedraal van Sevilla is dit de grootste van Europa, wat een meesterwerk! 500 jaar aan gebouwd, straalt van marmer, koper, bladgoud en bewerkt hout! Daarna gaan we de gallerie in, zien Prada, Louis Vuitton en mac Donalds.... We eten er een pizza, die echt heerlijk was. Eten is niet duur hier, je betaalt voor een pizza 10 euro en dan voor je ijsthee nog een keer 8 euro, ongelovelijk! Maar goed, we genieten er wel van. We shoppen nog wat (hemdjes voor Antonie, sokken voor Luc en een t-shirt voor Mara). Toch hadden we er allebei iets meer van verwacht, Pitti vindt niet eens schoenen...! Op de terugweg zitten we nog een keer in de verkeerde metro, dus gaan we nog effe 2 stations terug en komen dan met moeie voeten op de camping terug. Morgen gaan we verder naar Genua.... en we zien wel wat we daar weer antreffen! In ieder geval is het echt vakantie en Italië is leuk!

papa en mama

Jullie worden echte hollanders. Goed op de knip letten. Leuk om te lezen Caro. Veel plezier nog verder. Enne Pitti, hoeveel paar schoenen heb jij thuis in de kast????????

Liset

Ha liefjes,
Heerlijk zo'n verslag ( ik moet wel heeeel veel lezen als jullie 45 jaar getrouwd zijn) jullie hebben het nu al leuk!!
Ik mis wel wat kilometerstanden e.d. en ik vraag me nu de hele avond al of hoelang die St. Bernhardtunnel is....De jongens vonden de foto's geweldig van het stadion. Bram is jaloers!!! Geniet van het mooie Italie en Pitti: schoenen koop je gewoon in Holland!!
Dikke kus van ons!!

jacolien

Hee Pitti Caro kids, tot nu toe rijden jullie in de sporen van ons. Drie jaar geleden hebben we deze route gereden met een huur camper. Ik kan je aanraden overal een ijsjes test te doen, dan weet je aan het eind van de vakantie wat echt lekker is! Ben benieuwd hoe jullie verder gaan. Kus voor iedereen, fijne vakantie, jaco