FamilyClemen.reismee.nl

NL Portugal van 07-08-2011 t/m 14-08-2011

Niki en ik klimmen zondagmorgen om 11.30 het vliegtuig in. Het blijft altijd spannend tot we eenmaal goed in de lucht hangen!
Om een uurtje of 13.30 (portugese tijd) landen we in porto. Als we onze koffers hebben, maken we dat we naar de uitgang komen om snel iedereen in de arm te kunnen sluiten! Lekker! en wat zien er allemaal goed uit!
Het is effe wennen, maar dat duurt niet lang en dan horen ook wij 2 er helemaal bij. We rijden naar een camping net onder Porto, waar we gezeellig kunnen bijkletsen. s'Avonds wandelen we langs de zee en gaan nog lekker een bakkie koffie drinken op een terrasje, een ijsje wordt niet vergeten natuurlijk!

Maandag 8 augustus rijden we naar Rosa toe. Als we ereenmaal zijn, moeten we nog een smal weggetje in en ik sta helemaal te kijken van de kunsten die Pitti met de camper uithaalt! Ik had dat niet gedurfd, maar uiteindelijk staan we prima bij Rosa op de oprit. Willem kan het niet vinden met de 3 honden die bij Rosa thuis lopen, dus hij moet steeds bij de camper blijven, terwijl wij gezellig bij Rosa, José, ouders en kinderen zijn.
We worden heerlijk verwend, mogen niet helpen en ze laten ons van alles zien. We gaan een middagje naar Chaves, rijden met het treintje rond, is altijd feest! Gaan in het dorp van José eten en naar een 'openlucht-circus-clown-goochelaar-achtig' iets, waar Antonie nog mag meehelpen....
Na 2 heerlijke dagen sluiten we af met de markt in Chaves, waar we natuurlijk allemaal leuke, nuttige dingen vinden!

Het is inmiddels woensdag, we zetten onze GPS-erd op Barreira, het dorp van Mara's ouders. Dat gaan we vandaag niet halen, maar we zien wel, waar we stoppen.... We zoeken een camping uit met zwembad. Als we ons ingeschreven hebben, mogen we een plaatsje gaan zoeken. Nou, dat was een groot succes, geen plek meer voor een camper. Dus weer terug naar de receptie en daar heb ik even fijn uitgelegd dat dat die mevrouw en mij veel tijd gescheeld had, als ze zou weten wat er op haar camping staat en wat er nog vrij is! Zo, dat lucht op! Daar gaan we weer, verder in hetzelfde dorp naar een campergedoogplaats. Maar goed, onze w.c. zit vol, we hebben geen water meer en we moeten echt eens een keer douchen! Dus na een cheeseburger, caipirinha, pootje baden en een paar blikjes ice-tea, rijden we vol goede moet verder. De volgende plaats is raak, schoon water, alles de douche in, w.c. weer leeg en lekker slapen! We lagen net 5 minuten, toen hoorde ik dat het regende...., maar niet op het dak.... Nou, toch maar effe kijken: hadden ze daar waar wij gezeten hadden, een sproeiinstallatie, die aangegaan was! Gelukkig voor ons dat we net op tijd opgestaan waren.... want we hadden al gedoucht.....

Donderdagmorgen lekker koffie gedronken in een café en dan maar verder naar Barreiro. Rita (Mara's zus) en de hele familie staat al op ons ze wachten. Het is een emotioneel tafereel, we hebben het er allemaal moeilijk mee. Mara's opa is echt blij om haar te zien en haar tantes, neefjes en nichtjes ook. s'Avonds lopen we naar een groot winkelecentrum waar we kip kopen met chips, we eten samen. Daarna zegt Mara's opa dat hij voor Mara kleren wil kopen en dus gaan we na het eten weer naar het winkelcentrum met Rita, een tante en 2 nichtjes.
Als we terugkomen zijn Pitti, Antonie en Rita's vriend, David verdwenen... Ze blijken bij een oom thuis te zitten en portugese borrletjes te proberen. Eenmaal in de camper laten we Pitti uit veiligheidsoverwegingen op het laagste bed slapen.

De volgende morgen nemen we afscheid vanMara's opa en gaan we naar het kerkhof met Rita en een tante. We kopen plastic bloemen, een engeltje en een kaars voor op het graf van Mara's vader. Die kraampjes staan gewoon voor het kerkhof. Het is een enorm kerkhof, vol kleurige platic bloemen. een hele aparte ervaring! Maar we zijn blij dat we deze stap gezet hebben!
Daarna rijden we naar Lissabon, maken een tussenstop bij de ikea, daar kopen we nog een dekbed en een dienblad, altijd handig!

Dan verder naar Fugueira da Foz waar we opa en oma weer tegen komen. De zee is zo ruig dat de jongens er alleen maar met de voeten in kunnen. s'Avonds maken we een wandeling, drinken koffie op een terrasje. Als de kinderen in bed liggen, gaan we bijopa/oma de veredre route uitstippelen. We hebben namelijk besloten samen terug te rijden naar Luxemburg. Dan gaan we dus niet de Algarve in, hoeven niet naar Faro, maar besluiten terug over Santiago de compostella te gaan.

Zaterdagochtend ruimen we op, gaan we ontbijten op een terras en rijden dan weer verder naar Coimbrao. Hier staan we op een camping van duitse eigenaars en hier gelden duitse regels! Er wordt eerst gewassen:washing: want dat was nodig!
En dan is het zondag, een week onderweg, maar heb het gevoel dat het al veel langer is! Heerlijk Vakantie!

Liset

Nou schatjes, jullie maken ook de nodige dingen mee!!
Wat leuk dat jullie zo goed zijn ontvangen bij de familie, das mooi. Ik merk al dat je een echte campervrouw bent Caro!! Vertel ze maar goed wat je ervan vindt, er is niest zo vervelend als dat je moet rondrijden met een volle plee en geen water!!!!
Komt helemaal goed met jullie!! Blijf genieten en plezier maken, dikke kus van je (schone)zus

sandra

oh waat schein Fotoen......:-))))))

Monique

Hallo dir léiwer! Schéin mat op Rés. ze sinn! Ann all Respekt wéi dir dat alles macht! Dir macht dat super gut. Ech wenschen eech nach vun ganzen Haezen eng schéin Vakanz! Genéiss ët, Ann en Decke Knuffel fir ech all;-))

Monique

Ann och wonnerbar Fotoen, wou super!!!

Ans

Leuk om jullie verhaal te lezen. Gelukkig dat de aanpasing mee viel en jij en Nikki er al snel weer in zatten. Ik vind het super geweldig dat jullie naar de familie van Mara zijn geweest en naar het graf van haar vader!! Petje af!!!
Veel plezier nog en dikke kus van je nicht!!