FamilyClemen.reismee.nl

1. Weekend met onze camper

Dat wordt spannend... waar gaan we heen? Maakt niet uit, het gaat erom dat we proberen en kijken wat we vergeten zijn!
Dan maar naar de Moezel... niet ver weg en plenty camperplaatsen!
We plannen om om 16.00 direkt weg te rijden als de jongens uit school komen.
Laatste check.... accu leeg!
Dat was Antonie, camera aangezet, maar niet meer uit! Ik zeg toch altijd al dat dit geen speelgoed is! Tegen 5-en kunnen we dan toch rijden. Het doel van vandaag is Wintrich, 84 km, we rekenen op 1 1/2 uur en dat redden we ook.
Het is even uitvogelen hoe we de plaats op moeten komen, maar een half uur later staan we dan (nadat we 1x gewisseld hebben en nog een andere optie bekeken hebben).
We eten baguette, doen een spelletje, gaan nog effe wandelen mat Willem (die het ook allemaal zo spannend vindt, dat hij spontaan z'n haren verliest). Dan gaan de eersten naar bed, nog even nintendo spelen en dan slapen, dachten we....
Pitti en ik hebben nog een uurtje gezeten met een glaasje moscatel
:cocktail:
en gaan dan ook naar binnen, alwaar we vrolijk begroet worden door onze kinderen
:dramaqueen:
We kruipen op het achterste bed en doen de lamp uit! Einde dag 1

Zaterdagmorgen staan we gebroken op! We hebben toch niet zoveel plaats op dat bed als we dachten...tja wat wil je met die kromme armen van ons! Luc loopt het dorp in en zoekt de plaatselijke supermarkt op voor brood. Hij komt terug met 2 harde broodjes en een italiaans brood (weet effe niet hoe dat heet) Hij had niet goed verstaan hoe duur de broodjes waren en was bang dat hij niet genoeg geld bij zich had. Na het ontbijt, opgeruimd en ja toen wisten de kinderen niet meer wat ze allemaal konden doen... verveling is iets heel ergs! Dus gaan we weer wandelen, het dorp in, nog even wat te ten halen voor s'avonds en terug naar de plaats!
We maken ons klaar om te vertrekken, richting Bernkastel-Kues. Onderweg moeten we door een rotte omleiding (wat ben ik blij dat
:driving:
Pitti rijdt!). In Bernkastel zijn middeleeuwse feesten en dus nergens parkeerplaatsen. We besluiten door te rijden naar Graach, waar we willen overnachten. Dat gaat dus effe niet, om de een of andere reden gaat er geen weg naar links en moeten we naar rechts, nu jee we hebben vakantie..... Bergje op, bergje af, haarspeldbochie naar links en dan weer een naar rechts en dan zijn we ineens in Traben-Trarbach (18 km verder)
Zo flexibel asl we zijn, besluiten we spontaan daar een kijkje te nemen. 'Zijn we nu in de vakantie?' Antonie's favoriete vraag! JA! Luc en Mara vinden een
:mouse:
die aan het sterven is, leve de palliative care, dus maar even aanzitten. Ik leg uit dat die muis op sterven na dood is, omdat die anders niet zou blijven zitten en dat je daar ook ziek van kan worden! Dus handen wassen!
Het dorpje is leuk en we eten er wat, tenslotte zijn we in de vakantie! Daarna nog een ijsje vio rde liefhebber
:icecream:
Daarna nog 22 km naar Graach gereden (dat ligt 2 km van Bernkastel vandaan), langs de moezel. Was wel een mooie rit!
Op de camperplaats in Graach hebben we weer internet en een super stroompaal. Daar krijgen we een kaartje voor en die moet je opladen met geld. Dat kaartje hou je dan voor het apparaat, kiest je stroomnummer en dan moet het lukken. Vreemd genoeg zegt dat ding dat we 0,99€ krediet heebn (ik had er 5€ opgezet)
:chinrub:

Als we gaan eten, begint Mara met overgeven
:doctor:
en ze houdt niet meer op. Arm grietje: 'Ik pak nooit meer een muis vast!' Trauma nummer.... Enige kledingstukken, een deken, een kussen en een slaapzak moeten eraan geloven voordat we uiteindelijk allemaal (in een ander bed dan de eerste nacht) slapen
:sleeping:
Wij liggen nu in de alkoof (hoge trap, effe wennen) en slapen daar beter, maar eraf komen is minder leuk!
:nah:
Dat was dag 2.
Zondagochtend komt de bakker het terrein opgereden, broodjes, croissantjes, allemaal lekker en de zon schijnt nu echt!
:shining:
Maar wat raar, we hebben geen stroom meer. Ik stuur Luc naar het kantoortje om op te laden, nogmaar 5€, geen idee dat dat zo duur was... of gebruiken we zoveel? LAptop, nintendo's, I-Phone alles lekker opladen, lijkt zo vanzelfsprekend!
:-?
Maar goed ,dat mag de pret niet drukken!
Vandaag gaan we echt naar Bernkastel. We besluiten daarvoor de boot te nemen, die hier aanlegt... als tie aanlegt! We staan om 12,45 te wachten op de boot van 13.00, maar die vaart gewoon door
:slaphead:
Om 13.30 bel ik de bootmaatschappij op en vraag hoe dat nu zit.... De kapitein was plassen en de matroos had ons niet gezien... Maar we komen u kostenloos ophalen en brengen u ook weer terug! Fijn volk, die Duitsers! Dus wij op ons reisje over de Moezel naar Bernkastel, alwaar we een goed uur de tijd hadden voordat onze boot ons weer zou terugbrengen naar Graach. Dorpje bekenen, Pitti had striemen in zijn handen van de riem van Willem, die andere honden aan de riem echt niet leuk vindt
:dog:
Maar hij deed het niet slecht voor de eerste keer, onze Guillaume! We hebben nog op een terrasje gezeten, warme Apfelstrudel met vanille ijs gegeten! Dat doet echt goed!
Tegen 16.30 waren we terug, hebben de stroom erafgehaald en ingepakt. Luc heeft de stroomkaart terug gebracht en komt terug met 12,30€
:coins:
?????? Dan komen er een paar belgen aan en leggenons uit dat je steeds die kaart weer bij die paal moet houden om verder op te laden... dus er stond genoeg op! Lekker hè, die beginnelingen in camperland!
Ik ben terug naar huis gereden en vond dat best stoer van mezelf!
:yo:
Om 18.30 waren we op onze eigen Ernzerberg!
:cheer:

Wat een avontuur!

Harold

Na de mooie reisverslagen van "toesjoer-an-roet" nu dan ook verslagen van "eindelijk-an-roet".

Ik hoop dat we veel leuke verslagen van jullie kunnen volgen.

Veel reisplezier met jullie camper!!!

Harold

Toesjoeranroet

Hé lieverds,
Wat leuk. We zullen met plezier de eerste reis van de familieclemen.reismee lezen.

We wensen jullie veel mooie, veilige en bijzondere reizen.

Toesjoeranroet

O jee, emailadres vergeten!!

Monique

Hallo, ginn mat op Rees! Schéin Vakanz;-)) Bis dann !

Sandra

Hello....dei as deck flott dei Sait.Do sin ech dann op Portugal Rees gespaant :-)

Anke

De resiverslagen mogen ook in het leerdams hoor, dan snappen we het allemaal!!
Love you!!