FamilyClemen.reismee.nl

NL Frankrijk / Luxemburg 22-08 / 28-08-2011

En inderdaad... Maandagmorgen na de koffie, pakken we weer in! Mijn been wordt steeds dikker en is goed ontstoken.( Ik ben afgelopen donderdag door een insekt gestoken en dat is gaan ontsteken) Ik weet dat ik een anti-biotikakuur moet hebben, maar daarvoor moet ik naar een dokter. Dan liever naar Frankrijk waar ik mezelf kan duidelijk maken en versta wat er tegen mij gezegd wordt. We bellen Anke voor het nummer van Inek en Wiebe (Sanne's oma en opa). We zijn daar 5 jaar geleden voor het laatst geweest, ook met Niki erbij. De kinderen zijn enthousiast, want die hebben nog steeds leuke herinneringen aan die vakantie!

We zijn welkom in Ouillet! Dus koersen we daarop aan. Onderweg doen we nog boodschappen. We nemen een heerlijke appeltaart mee voor bij de koffie! Tegen 17 uur zijn we er dan, het was weer een lange dag in de auto en onze jongens hebben dat goed gedaan! We voelen ons echt welkom bij Inek. Wieb is naar Nederland vertrokken en dat valt de kinderen wel een beetje tegen, maar het nieuwe zwembad maakt een hoop goed. 's Avonds bbq-en we en zitten gezellig op het terras. Niki en Luc slapen in hun tent, die ze op het gras gezet hebben. Esra (Inek's hond) houdt ook niet van andere honden, maar heeft algauw inde gaten dat Willem niet bij haar kan komen en zo vormt die geen bedreiging voor haar. Willem berust zich in zijn lot en gaat in de garage op z'n matje liggen. Dat ging makkelijker dan verwacht! Pfff!

Dinsdag 23 augustus is er markt in Valence d'Agen en daar is ook de huisartsenpraktijk van Inek. Allemaal in de bus! Inek heeft een busje van 15 jaar oud en de jongens vinden het het einde! Eenmaal in Valence d'Agen aangekomen, komen er nog meer herinneringen boven. We duiken ophetzelfde terrasje als 5 jaar geleden, bestellen koffie en Luc gaat bij de bakker croissantjes en chocoladebroodjes halen. Wat een smullerij! Dan gaan Inek en ik bij de dokter kijken en ik kan gelijk terecht! De dokter bevestigde dat wat ik al dacht en geeft me een rezeptje mee voor een anti-biotikakuurtje. Bij de apotheek vinden we de anderen weer terug en zo slenteren we nog gezellig over de markt. Het wordt alweer warm! Dus maken we het niet te laat en zorgen we dat we snel weer bij het zwembad zijn!

Woensdagmorgen rijden we naar Montjoi, een klein dorpje waar een expositie met koeien is. Het dorpje is echt de moeite waard, de expositie ook! Daarna maken we nog een toer door de omgeving, drinken nog wat op een terrasje en gaan weer naar Ouillet terug! De rest van de dag brengen we rustig door, een beetje lezen, lekker kletsen... Inek weet nog veel te vertellen over Santiago de compostella en we hangen allemaal aan haar lippen! Als klap op de vuurpijl laat Inek nog haar rugzak, wandelstok en schelp zien! Luc maait nog bij de gite en de kinderen geven de bloemetjes water.

Donderdagmorgen vertrekken we na het ontbijt. Het was weer heerlijk bij Inek, maar het is tijd om richting huis aan te sturen. We kopen in Lauzerte nog brood, een paar kaarten en tanken de Auto vol en dan op naar Cahors. Daar pakken we de autoweg van Cahors naar Brive la Gaillarde, naar Bourges. Dan pakken we route national richting Orléans. Onderweg vinden we in Nouan-le-fuzeliers een mooie camperplaats. We lopen het dorp in, doen wat boodschapjes en Pitti en Antonie kopen een echt zakmes! Wij staan ij een park en de kinderen spelen nog in het park tot het donker wordt.

Vrijdagmorgen regent het, bah! Dan gaan we ook maar weer rijden. We rijden route nationale richting Troyes, willen een kijkje in de stad nemen, maar omdat het nog steeds regent besluiten we het bij een rondrit per camper te laten! En maar weer verder.... omhoog... Reims.... Mac Donalds: hé dat hebben we nog niet gedaan! We bestellen allemaal, de chicken nuggets en de chickenbox worden nageleverd.... Na 10 Minuten ga ik toch maar even vragen... o, ja , die staan hier! Ik neem alles mee en even later als Luc nog wat servetjes gaat halen, brengt hij nog een Chickenbox mee ??? Buikies vol, nog een koppie koffie voor onderweg... vraagt die vrouw toch niet of er nog chickennuggets ontbreken? Hoe bedoel je 'blond'!

We landen 's avonds in Charleville-Mézières op de gemeentecamping. We moeten met onze voorwielen op het asfalt blijven omdat het zo veel geregent heeft. In het centrum is een festival en we genieten mee van de muziek. De kinderen hebben een speeltuin ontdekt en komen pas terug als het donker wordt.We liggen op tijd op bed, morgen gaan we naar huis! Antonie wil eindelijk weer naar Ketti en Nico, de anderen zijn ook blij om weer naar huis te gaan. Pitti, Luc, Antonie en Mara zijn 6 weken weggeweest, toch best een hele tijd! Mara wil eigenlijk wel weer naar school. Luc en Niki willen nog naar hun 'Mémé', hun kamer schilderen.... en wij: wassen, poetsen, ruimen en ons voorbereiden op het nichtenweekend!

Zaterdag komen we tegen 13 uur thuis, lekker weer thuis! Het is goed dat er een tijd van vakantie is, maar het is net zo goed dat er ook een tijd van thuiskomen is! Alles zo vertrouwd! En zo vallen we allemaal weer in onze eigen , lekkere bedje!

Jullie allemaal bedankt voor de leuke reakties!

Harold

Aan alles komt een eind.
Aan jullie vakantie, maar ook aan de reisverslagen die we trouw gelezen hebben.
Tot volgend weekend. Er zal nog genoeg zijn om over te praten denk ik.

Ans

'T was erg leuk om jullie vakantieverhalen te lezen!!!! tot vrijdag!!!

Monique

Hall allemal;-)

Hallo Carolien, ech hofen, dass dein Been erem ok ass? Ann merci dass ech en Dell kont mat goen op déi schéin Ress.
Bis geshwen engkéier.
Decke Knuffel

Karen en Stanley

Hoi Carlien

Leuk om jouw verhaal zo te lezen. Wij zijn inmiddels ook van start gegaan. Liep allemaal wat minder positief dan verwacht. Alhoewel....we hebben een klapband gehad, schade aan de camper, 4 dagen gewcaht op nieuwe banden maar goed met ons niets aan de hand en we zien wel weer verder als onze vakantie afgelopen is. Nu zitten we in Oostenrijk en gaan nog door naar Italie. Misschien komen we op de terug weg nog even langs. Laat maar weten of je daar wel of geen zin in hebt.
Been alweer in orde?